La disminució està per sota del 10% setmanal i després de tres setmanes només han baixat un 20%.
La baixada en l’ocupació de plantes i els nous ingressos, en canvi, baixen com era esperat. Expliquen que en tres setmanes s’han alliberat un terç dels llits. “Lent, però clarament millor que les UCI”, han afegit des de BIOCOM-SC, que han alertat que en aquests moments és “imprescindible” que no hi hagi pujada de casos.
També han remarcat la importància de l’arribada ràpida de les vacunes per poder reduir el nombre de morts i la pressió hospitalària.
Alba Vergés
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha reconegut que es viu un “moment fràgil” pel que fa a la pandèmia de la covid, amb una Rt que podria arribar a 1 aquesta setmana i ha alertat que una quarta onada seria “molt dramàtica”.
Vergés ha explicat que la tercera onada ha passat per sota de la segona epidemiològicament parlant però no pel que fa al sistema assistencial, que ha quedat “molt afectat”. Per això, ha afirmat que seria “molt dolent” que ara arribés una quarta onada. Segons ella, és necessari “donar temps” perquè baixi la tensió assistencial i que la vacunació avanci.
En ser preguntada sobre la Setmana Santa, tampoc ha volgut avançar escenaris. Sí ha afirmat que “sempre” s’ha intentat “trobar l’equilibri” entre el que demanava la societat en dates clau, com l’estiu o el Nadal, amb la situació epidemiològica del moment. Tot i això, ha reconegut que la situació a l’estiu era “molt diferent” de la d’ara.
Ha mantingut que la variant britànica serà majoritària en les properes setmanes i que per això caldrà estar atents a si canvia el patró actual de l’epidèmia. Vergés ha explicat que de moment no s’han canviat els protocols però que si tècnicament s’indica que cal fer canvis en les quarantenes o més proves, es farà.
Sobre la vacunació, ha dit que hi poden haver canvis en les properes setmanes si arriben noves vacunes o si es modifiquen protocols, com el de la limitació a 55 anys de la vacuna d’AstraZeneca