|
Turisme |
| El vol Girona-Madrid, el més utilitzat |
| Aquest any s’oferiran més de 60 rutes |
| 2010-03-01, Redacció/ |
| En total, 289.000 persones van volar amb algun dels vols que connecten Vilobí d'Onyar amb la capital estatal, i que opera la companyia de baix cost Ryanair.
El director de l'aeroport, Lluís Sala, concreta que la majoria dels passatgers d'aquesta ruta eren de les comarques gironines i també de la Catalunya del Nord.
|
Una altra de les dades que crida l'atenció de l'estadística de l'any passat a l'aeroport Girona-Costa Brava és l'enorme increment de passatgers que van registrar els vols domèstics. En total, aquest augment va ser del 80%, passant de 400.500 a 715.000 passatgers als vols que uneixen Vilobí d'Onyar amb la resta de la Península i les illes Canàries.
El 2008, des de Girona s'operaven sis rutes domèstiques. L'any passat, una d'aquestes va deixar d'operar-se, però se'n van afegir de noves (Lanzarote, Màlaga, Gran Canària, Sevilla i Tenerife Nord).
Sala comenta que de cara l’estiu, s’espera un moviment similar al de l’any passat.
En els propers mesos, però, hi podria haver més novetats
L'aeroport de Girona preveu tancar l'any oferint 67 destins i operant fins a 400 freqüències setmanals, de les quals 384 les portarà a terme la companyia de baix cost irlandesa.
Ryanair a Barcelona
Ryanair vol transportar 3 milions de passatgers des de l'Aeroport del Prat en dos anys.
La prioritat en els propers sis mesos de Ryanair és aconseguir volar des de l'Aeroport del Prat. La companyia de baix cost planteja aquesta voluntat sense demanar ajuts i és conscient que no rebrà cap tracte diferencial i que haurà d'operar amb igualtat de condicions que la resta de companyies.
Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat del govern català, ha recordat que seguiran ajudant els vols que aterrin a Girona, Reus i Lleida, però ha descartat ajudes per anar a treballar al Prat.
Nadal ha exposat els seus dubtes sobre la capacitat de la companyia d'oferir uns preus tan competitius també a Barcelona. Per això, ha indicat que serà difícil operar 'amb la facilitat' que ho fa a Girona, on pot tenir rotacions de només 25 minuts al tractar-se d'un aeroport mitjà i també perquè l'aeroport té uns costos d'operació i unes tarifes més baixes que les del Prat.
Si Ryanair opera des de Barcelona, es podrien perdre algunes de les rutes que hi ha actualment a Vilobí.
El director de l’aeroport, Lluís Sala, ha destacat la importància de tenir una companyia com Ryanair, sobretot, els mesos d’hivern.
Aquest divendres ha arribat a Vilobí el passatger 25 milions de Ryanair en els nou anys que fa que opera a comarques de Girona.
Audio Escoltar Lluís Sala, director de l’aeroport Girona-Costa Brava
Escoltar Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat del govern català
Llistat de notícies
|
|
|